לחיות טבעי להרגיש בריא
חפש/י

בטטות בתנור

מתכון פשוט מאוד ובריא מאוד. אפשר להכין הרבה ולשמור במקרר. 

למי מתאים:
לכולם. בטא קרוטן, הצבע הכתום של הבטטה, נמצא כמחזק ומשפר תקפוד חיסוני. בנוסף, הוא גם מאחה ריריות, מה שעושה אותו מצוין לשיכום מערכת העיכול (כל מחלות המעי הדלקתיות - קרוהן, קוליטיס, מעי רגיש, ועוד. 
לבטטה אינדקס גליקמי בינוני והעמסה גליקמית נמוכה, ולכן היא מצוינת גם להרזיה ולסוכרת. 
מצרכים:
מספר בטטות בינוניות יפות (לפי כמות רצויה או לפי גודל התבנית)
ענפים רוזמרין
לפי הטעם מלח גס
הזלפה שמן זית כתית מעולה
   
אופן הכנה:
  1. מחממים את התנור ל-200 מעלות
  2. שוטפים את הבטטות היטב ומשפשפים כדי ששאריות האדמה ירדו. מייבשים עם מגבת נייר.
  3. מסדרים את הבטטות בתבנית המתאימה לתנור, מורחים עליהם שמן זית (אפשר למרוח עם מברשת קטנה להברשה או למרוח עם הידיים. 
  4. בוזקים על הבטטות מלח גס ומפזרים מעליהם רוזרין - אפשר את הענפים השלמים ואפשר להוריד את המחטים מהגבעולים
  5. אופים 40-60 דקות (תלוי בגודל הבטטות), עד שהן רכות. 

להגשה:
  1. אפשר לשפוך מעל טחינה מלאה
  2. להוסיף טפנאד (ממרח זיתים)
  3. למרוח מעל פסטו או צ'ימיצ'ורי
  4. אפשר לחתוך אותן לקוביות ולהוסיף לסלט עלים ירוקים ל"ריכוך" הטעם של העלים
  5. אפשר לטחון לפירה​
​