לחיות טבעי להרגיש בריא
חפש/י

גריסי פנינה בשום ופטרוזיליה

גריסים וגריסי פנינה הם שם אחר לשעורה. השעורה מאוד בריאה (הרבה יותר מחיטה), בעיקר בזכות האינדקס הגליקמי המאוד נמוך שלה, וכמות מופחתת של גלוטן. יחד עם זאת, היא יכולה להיות מעט קשה לעיכול ולגרום לנפיחות. 
למי מתאים:
במיוחד לאנשים החולים בסוכרת (סוג 1, וסוג 2), אנשים הרוצים לרזות וכחלק מתזונה בריאה רגילה. 
למי לא מתאים:
למי שסובל מקיבה רגישה - כדאי לנסות כמות קטנה קודם. לאלה הנמנעים מגלוטן ואלה העושים תזונה היפו אלרגנית בשלביה הראשונים. 

 מצרכים :

אופן ההכנה : 

1 כוס גריסי פנינה שטופים
מעט שמן זית
2 כוסות מים קקרים
צרור פטרוזיליה, קצוץ דק מאוד
3-4 שיני שום, כתושות
מלח פלפל  
   
   
   
   
1. מחממים בסיר את שמן הזית, מוסיפים את גריסי הפנינה ומערבבים
2. מוסיפים 2 כוסות מים, מלח פלפל. מערבבים , מביאים לרתיחה, מכסים, מנמיכים את האש ומבשלים על אש נמוכה עד שהמים נספגים והגריסים מתרככים, כ-35-45 דקות
3. מערבבים יחד את השום הכתוש והפטרוזיליה הקצוצה דק, מערבבים עם גריסי הפנינה, מכסים את הסיר ונותנים להכל לנוח כ-20 דקות לספיגת טעמים. 

אפשר לאכול חם או בטמפרטורת החדר. 
מתכון בידי: שריה מלכיאל