קירה לוי - נטורופתית - דייסת שיבולת שועל
לחיות טבעי להרגיש בריא
חפש/י

דייסת שיבולת שועל / קווקר

מתכון בסיסי לדייסה הכי מפורסמת בעולם. שיבולת שועל הינה דגן בריא ביותר, ואף הוכרה, לאחר מחקרים רבים, כמטיבה את בריאות הלב. מלאה סיבים מסיסים העוזרים לעיכול, משביעה מאוד, מורידה כולסטרול ועוד. יש ויכוחים האם יש בה גלוטן או לא, ויש עדויות שאפילו יש חולי צליאק שיכולים לאכול שיבולת שועל ללא תופעות לוואי (זו לא המלצה, כל מקרה לגופו)
שיבולת שועל יעילה בהרבה מאוד מחלות, החל מעצירות, בעיות במעיים, מעי רגיש, כולסטרול גבוה כאמור, הרזיה, יתר לחץ דם ועוד. כמה שהיא יותר גסה, ככה היא יותר בריאה. 


 

 מצרכים :

אופן ההכנה : 

4-5 כפות  שיבולת שועל גסה
כוס וחצי מים קרים
מלח לפי הטעם  
   
   
   
   
   
   
   
שמים את המים בסיר קטן, מוסיפים שיבולת שועל ומלח, מביאים לרתיחה ומרתיחים יחד בין דקה 1 ל-3, תלוי במידת הסמיכות שאתם אוהבים. 
מעבירים לצלחת, ומפה יש כל מיני אפשרויות גיוון:
רוב האנשים אוהבים דייסה מתוקה, אך לאלא שלא, יש אופציה הבאה:
לאוכלי מוצרי חלב (אני לא ממליצה), מוסיפים כמה כפות יוגורט ביו, כף זרעי פשתן ו/או זרעי צ'יה
 
לגרסאות מתוקות:
1. להמתיק עם קינמון, סילאן או מולסה או רסק תפוחים איכותי
2. אפשר לחתוך פנימה פירות טריים, פירות יער קפואים
3. אפשר להמתיק עם פירות יבשים, רצוי חמוציות ומשמשים מיובשים אורגניים (אני לא ממליצה להתחיל את הבוקר עם מתוק)
4. אפשר לבשל את הדייסה במקום על מים, על משקאות צמחיים כמו משקה אורז, משקה שיבולת שועל, משקה שעורה, שקדים ועוד
 
מתכון בידי: קירה לוי