קירה לוי - נטורופתית - חביתת חומוס / עדשים
לחיות טבעי להרגיש בריא
חפש/י

חביתת חומוס / עדשים

מתכון מאוד פשוט, מהיר, עם אפשרויות גיוון רבות. משביע לאורך זמן. מתאים לארוחת בוקר וערב.  

למי מתאים:
לכולם. בגלל שמדובר בקמח עדשים וקמח חומוס, רוב האנשים לא מתלוננים על נפיחות וגזים המלווים לפעמים אכילת קטניות , ולכן שווה לנסות גם אצל אנשים עם מערכת עיכול רגישה.  
המנה מצוינת הן להרזיה והן לסובלים מסוכרת, עקב האינדקס הגליקמי הנמוך של המנה ותחושת השובע הארוך המלווה אותה. 
מצרכים:
שליש כוס (4 כפות) קמח חומוס או קמח עדשים או תערובת של שניהם
שליש כוס מים
לפי הטעם מלח פלפל
שליש כפית  כורכום
לטיגון  מעט שמן זית כתית מעולה
אופן הכנה:
1. מערבבים היטב את הקמח עם המים, עד שאין גושים. הבלילה צריכה לדמות בלילה של פנקייק.
2. מתבלים את הבלילה במלח פלפל וכורבום
3. מטגנים 2-3 דקות מצד אחד, והופכים כאשר מופיעות בועות (כמו בתמונה). 
4. אם החביתה יוצאת דחוסה מדי, פעם הבאה להוסיף מעט יותר מים. 

להגשה:
  1. אפשר לשפוך מעל טחינה מלאה
  2. להוסיף טפנאד (ממרח זיתים)
  3. למרוח מעל פסטו או צ'ימיצ'ורי
  4. אפשר לחתוך אותן לקוביות ולהוסיף לסלט עלים ירוקים ל"ריכוך" הטעם של העלים
  5. מומלץ אחרי הפעם לפתח מתכוני חביתות נוספים :-) : לטגן בצל, פטריות ולשפוך מעליהם את הבלילה. או לקצוץ עלים ירוקים לתוך הבלילה  ולעשות חביתת ירק. וכו'. כיד הדמיון
​