קירה לוי, R.Na 
 נטורופתית מוסמכת

 

 

מרפאה נטורופתית
ריפוי וטיפול בעזרת תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא ודמיון מודרך
טיפול במחלות, יעוץ והכוונה לאורח חיים בריא

סרטן, יתר לחץ דם, סוכרת, השמנה, חוסר איזון הורמונלי, בעיות פריון, בעיות עיכול, אלרגיות ועוד.

 

 

אין בריאות בלי תנועה - פעילות גופנית וסרטן  |  נדב שרייבום  |  הסיפור של מירב יונס  |  עזרה למטפלים  |  עזרה למטפלים ברפואה משלימה  |  עזרה לנטורופתים  |  


דגים העשירים באומגה 3 קשורים לירידה בסיכון לסרטן הערמונית

 

גברים שאוכלים מנה אחת של סלמון לשבוע נמצאים בסיכון נמוך ב - 43% ללקות בסרטן הערמונית מאשר גברים שאינם אוכלים סלמון בכלל, אומר מחקר שוודי חדש הקושר בין התועלת באומגה 3 לבין סיכון ללקות בסרטן הערמונית.

המחקר פורסם לפני הזמן בירחון International Journal of Cancer ומוסיף על המידע שמצטבר על חומצת שומן אומגה 3 ותועלת בריאותית בתחומים רבים, כולל מחלות לב וכלי דם (CVD), התפתחות תקינה של עוברים, בריאות מפרקים, התנהגות ומצב רוח וסוגים שונים של סרטן.

החוקרים, שבראשם עומדת מריה הדלין (Maria Hedelin) מאוניברסיטת קרולינסקה בשטוקהולם, גם מצאו שהתפתחות סרטן זה קשורה גם לגורמים גנטיים, וגם את התועלת הפוטנציאלית בשמן דגים.

"המחקר מראה שישנה אינטרקאציה (יחסי גומלין) בין גורמים תזונתיים והגנים שלנו, אך תמיד קשה לומר איזה תפקיד משחקים הגנים" היא אומרת. "חומצת שומן אומגה 3 יכולה להיות עדיין טובה לגברים שאינם נושאים את הגן הספציפי הזה בדרכים שונות לגמרי".

מעל חצי מיליון מקרים חדשים של סרטן הערמונית מאובחנים מדי שנה בעולם, ונמצא כגורם מוות ישיר למעל 200,000 מקרי מוות. מה שעוד יותר מדאיג, ששכיחות המחלה עולה 1.7% בשנה במשך 15 השנים האחרונות.

החוקרים השוודיים אמדו צריכת דגים אצל 1,499 גברים עם סרטן הערמונית והשוו נתונים אלה עם צריכה של 1,130 גברים בריאים באוכלוסיה השוודית הכללית. כמו כן, נמדדה שונות באנזים עיקרי במטבוליזם של חומצות שומן ודלקת, ציקלואוקסיגנז (COX-2).

הדלין ועמיתיה דיווחו שגברים שאכלו דגים שמנים כמו סלמון לפחות פעם בשבוע נמצאו בסיכון נמוך ב-43% בסיכון לסרטן הערמונית, בהשוואה לגברים שלא אכלו דגים בכלל.

בנוסף, הם מצאו יחסי גומלין בין צריכה של דגים שמנים כמו סלמון עם מרכיב המשפיע על COX-2 הנישא ע"י 60% מהאוכלוסיה (single nucleotide polymorphisms - SNP). הנשאים של המרכיב הנ"ל שאכלו מנת דג שמן אחת בשבוע ומעלה היו בסיכון נמוך ב - 72%, בעוד שלגברים שלא היו נשאים של המרכיב הזה לא היה קשר לאכילת דגים.

"צריכה תכופה של דגים שמנים וחומצות שומן ממקור ימי בכלל נראה כמוריד סיכון של סרטן הפרוסטטה, והקשר הזה מושפע משינויים גנטיים ב - COX-2" אומרת הדלין.

החוקרים מציעים מכניזם שהגן שולט על תוצאה כאשר חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6, הנמצאים בשמנים צמחיים (אומגה 6) משלימים את ההכללה בחומרים דמויי הורמון בגוף הידועים בשם "פרוסטגלנדינים". פרוסטגלנדינים שמקורם בחומצות שומן אומגה 3 הינם אנטי-דלקתיים ויכולים להגן מפני התפתחות סרטן, אומרים החוקרים, בעוד שפרוסטגלנדינים שמוצאם מאומגה 6 יכולים להיות מעודדי דלקת.

המחקר תומך בתוצאות של מחקרים אחרים. במרץ השנה (2006) התפרסם מחקר ב - British Journal of Cancer המדווח שמטבוליטים של חומצת שומן אומגה 6, חומצה ארכידונית ופרוסטגלנדין E2, עוזרים להתפשטות תאי סרטן הערמונית לתאי מוח העצם בעצמות. אך כאשר ישנה נוכחות של EPA ו - DHA (החומרים הפעילים באומגה 3, ק.ל.) בכמות של מחצית מהריכוז של אומגה 6, התפשטות הסרטן נעצרה.

מחקר אחר, שפורסם באוגוסט השנה בירחון Clinical Cancer Research דיווח שהעלאה של היחס בין אומגה 3 לאומגה 6 בתזונה אצל עכברים הקטינה את גדילת סרטן הערמונית ב - 22% בהשוואה לעכברים שאכלו בעיקר אומגה 6.

"אנחנו נוכל לצרוך תוספים של EPA ו - DHA בו בזמן שנוריד את צריכת חומצות שומן ממקור של אומגה 6 בתזונה ככלי למניעת סרטן או אפשרות להאטה בהתקדמות של סרטן הערמונית אצל גברים" אמר פרופסור וויליאם ארונסון (William Aronson), החוקר הראשי במחקר Clinical Cancer Research study מ - UCLA.

הסיכון ממזהמים בדגי הים, כמו מרקורי, דיוקסינים ו - PCB's (polychlorinated biphelons( הביאו המלצות מסוימות להגבלת הצריכה של דגי ים לנשים בהריון.

לכתבה


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (-צפה ב 1 תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page


התחברות לחברים


כל הזכויות שמורות לקירה לוי 2006-2012 ©
אין לעשות שימוש בכל המופיע בדפים אלו ללא רשות מפורשת ובכתב של בעל האתר
לייבסיטי - בניית אתרים