|
חלב ובשר חשודים כמעלים סיכון לסרטן המעי הגס
העמוד נמצא בעריכה
כולין, מרכיב שנמצא בבשר, ביצים וחלב ומוצריו, ניקשר לאפשרות של העלאת הסיכון לסרטן המעי הגס אצל נשים, אומר מחקר חדש שפורסם ב - Journal of the National Cancer Institute.
נמצא שצריכה גבוהה של מזון המכיל את הרכיב כולין, מעלה את הסיכון להיווצרות פוליפים במעי, שהם עלולים לעלות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. הממצא התגלה בניגוד לציפיות החוקרים, שציפו שהרכיב יוריד את הסיכון למחלה, כמו שעושה חומצה פולית בתזונה.
המחקר הינו ראשון מסוגו שבודק קשר בין כולין לבין פוליפים במעי, והחוקרים מזהירים שיש צורך במחקרים נוספים שיאששו את הממצאים החדשים, כיוון שמרכיבים נוספים בתזונה העשירים בכולין יכולים להיות אחראיים לממצא.
עד היום, כולין נחשב לרכיב חיוני הדרוש לתפקוד נורמלי של תאים ושינוע של רכיבי תזונה בגוף. מקורות בתזונה כוללים ביצים, כבד בקר, כבד עוף ונבט חיטה.
המאמר המקורי
|