|
ירקות המורידים את הסיכון לסרטן הפרוסטטה
23.8.2007
כנראה שסיכון לסרטן הפרוסטטה יורד אצל גברים האוכלים יותר מפעם אחת בשבוע ברוקולי, כרובית וירקות נוספים ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי, כרוב ניצנים, צנון וצנונית וקולורבי. ק.ל.). כך אומר מחקר חדש שהתפרסם ב - Journal of the National Cancer Institute ע"י חוקרים מאוניברסיטת ייל בארה"ב.
הצוות, בראשותה של ויקטוריה קירש, בעבר סטודנטית במחלקת אפידמיולוגיה ובריאות הציבור, מדווח שגברים אשר אכלו ברוקולי, כרובית, כרוב, כרוב ניצנים ולפת היו בסיכון נמוך בכ - 40% ללקות בסוג אגרסיבי של סרטן הפרוסטטה, בהשוואה לגברים שתזונתם כללה מיעוט של ירקות אלה. המחקר נערך על 29,000 גברים.
"הממצאים שלנו מעודדים בגלל שמצאנו קשר משמעותי לירידה בסיכון לסרטן בשלבים III ו - IV (שלבים מתקדמים של המחלה. ק.ל.) הקשורים לאכילה מועטה בלבד (מעט מעל מנה אחת בשבוע - חצי כוס) של ירקות מצליבים" אמרה קירש. "לברוקולי וכרובית היה קשר הפוך חזק במיוחד. סרטן הפרוסטטה שהתפשט אל מחוץ לפרוסטטה מרמז על פרוגנוזה לא טובה, ולכן זיהוי מרכיבי תזונה פוטנציאליים במחלה זו כל כך חשוב".
המחקר מצא שלגברים שצרכו כרובית יותר מפעם בשבוע היה 52% פחות סבירות ללקות בסרטן שהתפשט אל מחוץ לבלוטה בהשוואה לגברים שאכלו כרובית פחות מפעם בחודש. לגברים שאכלו ברוקולי יותר מפעם בשבוע היה 45% פחות סבירות לסרטן פרוסטטה אגרסיבי. מחקרים קודמים הראו שחומרים פעילים מהצומח הנקראים גלוקוזינולאטים, הנמצאים בכמות רבה בברוקולי, הינם חומרים אנטי סרטניים עוצמתיים.
למאמר
|