|
הקשר בין עגבניות ליתר לחץ דם
מאת קירה לוי - נטורופתית
מחקר ישראלי חדש מראה שמיצוי מעגבניה עוזר להפחית יתר לחץ דם בינוני.
American Heart Journal, Volume 151,January 2006
מחקר פיילוט (ניסוי) חדש שנערך באוניברסיטת הנגב בניהולו של פרופ' יחיאל אנגלהרט, בדק במשך 16 שבועות 31 מתנדבים בגילאים 30-70 עם יתר לחץ דם בדרגה 1 (מתון), ושאינם נוטלים שום תרופה (כולל להורדת לחץ הדם). אנשים מעשנים, אנשים הנוטלים ויטמינים, אנשים עם מחלות נוספות וסוכרתיים לא הוכללו במחקר. הנחקרים קיבלו תרופת פלסבו (אינבו - תרופה ללא חומר פעיל, תרופת דמה) למשך 4 שבועות, אחרי כן קיבלו תוסף של מיצוי עגבניה במשך 8 שבועות, ושוב תקופת פלסבו למשך 4 שבועות.
תוצאות המחקר היו שלחץ הדם הסיסטולי ירד ממוצע של 144 ל - 134, ולחץ הדם הדיאסטולי ירד ממוצע של 87.4 ל - 83.4. לא היה שינוי ברמות של לחץ הדם בתקופת הפלסבו.
מסקנות: טיפול קצר מועד במיצוי עגבניה יכול להוריד ערכי יתר לחץ דם מתונים. עדיין יש צורך לבדוק מה יהיו השפעות התוסף בטווח הארוך.
העגבניה עשירה באנטיאוקסידנטים מסוג ליקופן, ויטמין E, ובטא קרוטנים הנחשבים לבעלי עוצמה רבה.
מאמרים קשורים:
1. יתר לחץ דם
2. סוכרת
3. מחלות לב וכלי דם והקשר לתזונה
4. השפעת ארוחה עתירת שומנים על יכולת הגוף להגן על עצמו
5. טרשת עורקים
6. עבודה במשך שעות ארוכות מעלה את הסיכון ליתר לחץ דם ב-29%
7. השמנה
|