קירה לוי, R.Na 
 נטורופתית מוסמכת

 

 

מרפאה נטורופתית
ריפוי וטיפול בעזרת תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא ודמיון מודרך
טיפול במחלות, יעוץ והכוונה לאורח חיים בריא

סרטן, יתר לחץ דם, סוכרת, השמנה, חוסר איזון הורמונלי, בעיות פריון, בעיות עיכול, אלרגיות ועוד.

 

 

אין בריאות בלי תנועה - פעילות גופנית וסרטן  |  נדב שרייבום  |  הסיפור של מירב יונס  |  עזרה למטפלים  |  עזרה למטפלים ברפואה משלימה  |  עזרה לנטורופתים  |  


מחקר חדש מוצא קשר בין צריכה קבועה של דגים שמנים לבין הפחתה בסיכון של נשים לפתח סרטן הכליה

קירה לוי - נטורופתית
20.09.06

מחקר אפידמיולוגי חדש הציג עדויות על כך שצריכה של דגים שמנים יכולה לעזור למנוע את צורת סרטן הכיליה השכיח ביותר אצל נשים, דבר המרמז  על עוד יתרון נוסף לצריכה של אומגה 3.

יותר מ-80% מסך מקרי סרטן הכיליה הם סרטנים של תאי כיליה - RCC-Renal Cell Carcinoma. לפי המכון הבריטי לחקר הסרטן, סרטן כיליה זה מהווה את הצורה השכיחה ביותר של המחלה, ביחס גברים:נשים של 5:3. באנגליה לבדה כל שנה מתגלים כ-6,600 מקרים חדשים של סרטן הכיליה, המסתיימים בכ-3,600 מקרי מוות.

גיל, מין, השמנה, עישון ומספר מצבים ומחלות גנטיות נחשבות כגורמי סיכון, אך מחקרים על תפקיד התזונה בסרטן זה הניב תוצאות מעורבות. במיוחד, בדיקה של מספר מחקרים שפורסמו בירחון JAMA היוקרתי (MaClean et al, JAMA 2006:295:403-415) מוקדם יותר השנה, שלא מצאו אישוש להשערה שצריכת דגים מעניקה השפעה הגנתית.

אך החוקרים של המחקר החדש, שפורסם באותו הירחון היוקרתי JAMA - JAMA 2006,Vol 296, No 11) טוענים שרוב המחקרים הקודמים, כולל זה של מק'לין, לא עשו הבחנה בין דגים שמנים לבין דגים רזים. הדבר חשוב כי בדגים שמנים יש פי 20 עד 30 פעמים יותר אומגה 3 (DHA ו - EPA), ופי 3 עד 5 יותר ויטמין D.

החוקרים הוציאו את המידע ממידע הנאסף במחקר הממוגרפיה השוודי (Swedish Mammography Cohort Study), שנערך בין השנים 1987 ו - 1990. מתוך 90,303 נשים שהשתתפו במחקר, 66,651 נשים הגישו שאלון מלא על תזונה. שאלון שני נשלח ל - 56,030 משתתפים בספטמבר 1997, כאשר ניתקבלו תשובות מ - 39,664 אנשים.  

בין השנים 1997 ו - 2004 אובחנו 150 מקרים של סרטן כליה בקרב הנשים המשתתפות במחקר. החוקרים ראו שלנשים שאכלו יותר דגים שמנים במשך השבוע היה סיכון נמוך יותר ב - 44% לחלות בסרטן הכיליה לעומת נשים שלא צרכו דגים בכלל. ויתרה מכך, לנשים שדיווחו על צריכה ארוכת שנים של דגים אלה, היה סיכון מופחת של 74%.

לשם השוואה, לא נראה קשר בין צריכת דגים רזים ופירות ים אחרים ומקרים של סרטן הכיליה.

החוקרים ציינו שצריכת דגים שמנים בשוודיה עולה בהתמדה מאז 1980, כאשר צריכת סלמון כמעט הכפילה את עצמה, וצריכת ההרינג (גם הוא דג ים שמן - ק.ל.) עלתה ב - 50%.

"התוצאות שלנו מחזקות את ההשערה שצריכה תכופה של דגים שמנים יכולה להוריד את הסיכון לסרטן הכיליה, כנראה בגלל צריכה מוגברת של חומצות שומן אומגה 3 מסוג EPA ו - DHA, כמו גם הצריכה של ויטמין D" אומרים החוקרים.

יחד עם זאת, הם מזהירים, התוצאות עדיין זקוקות לאישורים ומחקרים נוספים בגלל שזה המחקר האפידמיולוגי הראשון המתייחס לנושא.

המאמר תורגם מ  - NutraIngredients


+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page


התחברות לחברים


כל הזכויות שמורות לקירה לוי 2006-2012 ©
אין לעשות שימוש בכל המופיע בדפים אלו ללא רשות מפורשת ובכתב של בעל האתר
לייבסיטי - בניית אתרים